امروز: یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 27 شوال 1445 | 2024-05-05
کد خبر: 3769 |
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۹:۱۵ | ارسال توسط :
820 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

یه گزارش خبرگزاری مهندس با بلاغیه جدید رستم قاسمی ،وزیر راه و شهرسازی تعداد مهندسان تعلیق پروانه شده افزایش یافت

 بنابر گزارش خبرگزاری مهندس همزمان با برگزاری انتخابات نهمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان در استان های سراسر کشور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی طی نامه‌ای مجددا پروانه اشتغال به کار تعدادی دیگری از مهندسان دارای تعارض منافع استان اصفهان را تعلیق کرد.

بنابر این گزارش متن نامه رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی خطاب به قاری قرآن، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به شرح زیر است؛

پیرو نامه شماله ۸۰۹۶۴/۱۰۰/۰۲ مورخ ۱۴۰۰/۷/۳ و با توجه به گزارش‌های ارسال از آن اداره کل مبنی بر عدم توجه به ابلاغیه‌ها و اطلاعیه‌های قانونی این وزارتخانه، مستند به اختیارات حاصل از بند «ج» ماده ۲۳ آئین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان پروانه اشتغال به‌کار اشخاص به شرح

لیست پیوستبه‌عنوان فهرست تکمیلی تعلیق می‌شود.

ویژگی منحصر به فرد  نهمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان

انتخابات اعضای هیات مدیره سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها هر سه سال یک بار برگزار می شود. از روز جمعه ۲ مهرماه اولین انتخابات نهمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان در استان خراسان شمالی با ۵ هزار عضو به صورت الکترونیکی انجام شد که حدود ۴۴ درصد مشارکت به ثبت رسید. این میزان مشارکت در انتخابات بیش از دو برابر دوره گذشته بود. روز چهارشنبه در ۸ استان و پنجشنبه در ۱۱ استان انتخابات برگزار می شود و برای سایر استان ها، هفته بعد انتخابات برگزار خواهد شد.اما کماکان لیست دواطلبان احراز صلاحیت تهران برای نهمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام نشده است.و این در حالی است که نهمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها از روز ۲ مهرماه به شکل الکترونیکی آغاز شده و تا یک هفته ادامه دارد.

ویژگی منحصر به فرد این نهمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان در مقایسه با انتخابات دوره های قبل ممنوعیت اشتغال همزمان در دستگاههای اجرایی با عضویت در هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان است که به عنوان بخشنامه تعارض منافع از آن یاد می شود؛ موضوعی که خشت اول آن را عباس آخوندی ـ وزیر اسبق راه و شهرسازی ـ در نهم مهرماه ۱۳۹۷ بنا گذاشت که محمد اسلامی و رستم قاسمی وزیر جدید راه و شهرسازی نیز در دوره فعلی بر اجرای آن تاکید دارند.

تعداد مهندسان هیات مدیره فعلی در استان ها که پروانه اشتغال آنها به دلیل بخشنامه تعارض منافع تعلیق شده است

به گزارش خبرگزاری مهندس پیرو ابلاغیه رستم قاسمی،وزیر راه و شهرسازی مبنی بر رعایت بخشنامه تعارض منافع در نهمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان در سراسر کشور تاکنون بیشترین تعلیق پروانه اشتغال مهندسان مربوط به استان مازندران بوده است که در آن ۹ نفر از مهندسان در استان مازندران پروانه اشتغال به کار آن تعلیق گشته و از حضور در نهمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان منع شده اند.

همچنین  در استان خراسان رضوی  یکی دیگر از مهندسان پروانه اشتغال به کار مهندسی آن به خاطر پرهیز از بخشنامه تعارض منافع تعلیق شده است و از حضور در رقابت نمهین دوره انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی منع شده است.

از طرفی در استان کردستان ۷ نفر دیگر از مهندسان پروانه اشتغال آنها به دلیل پرهیز از بخشنامه تعارض منافع تعلیق شد که در نتیجه از حضور در نهمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان کردستان منع شدند.

در استان خراسان جنوبی همچنین ۴ نفر از مهندسان به دلیل پرهیز از بخشنامه تعارض منافع پروانه اشتغال به کار آنها تعلیق گشت و از حضور در رقابت انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی منع شدند.

در استان کهکیلویه و بویر احمد هم ۲ نفر دیگر از مهندسان داوطلب در انتخابات پروانه اشتغال به کار آنها به دلیل پرهیز از بخشنامه تعارض منافع تعلیق شد و از حضور در نهمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان منع شدند.

امروز هم رستم قاسمی،وزیر راه و شهرسازی  در ابلاغیه ای جدید طی حکمی پروانه اشتغال برخی از مهندسان استان اصفهان را به دلیل پرهیز از بخشنامه تعارض منافع تعلیق کرد.

بیشترین حکم تعلیق پروانه اشتغال به کار مهندسان در نهمین دوره انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان مربوط به تهران می باشد.

۱۵ نفر از اعضای هیات مدیره فعلی هشتمین دوره هیات مدیره که در سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران هستند به دلیل پرهیز از بخشنامه تعارض منافع که در نهمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان داوطلب شده اند به دلیل تعارض منافع رد صلاحیت شده اند.

براساس شنیده ها در این دوره از انتخابات اکثریت اعضای هیأت مدیره فعلی نظام مهندسی استان تهران که متشکل از ۲۵ نفرند، رد صلاحیت می شوند. و بعضی از هیات مدیره ها به دلیل جلوگیری از تعلیق پروانه اشتغال به کار هم استعفا داده اند.

به گزارش خبرگزاری مهندس پیش بینی می شود بیشترین حکم تعلیق پروانه اشتغال به کار مهندسان در نهمین دوره انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان مربوط به تهران می باشد.  انتظار می رود در نهمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران شکایت های زیادی در این رابطه به هیأت اجرایی واصل شود. و حالا همه منتظر هستند تا ببینند در لیست نهایی کدامیک از مهندسان که در حال حاضر عضو هیات مدیره هشتمین دوره هیات مدیره سازنمان نظام مهندسی تهران هستند از لیست غایب هستند و از رقابت در انتخابات نهمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران منع می شوند.

Views: 114

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطخبرگزاری مهندس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید