امروز: یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 27 شوال 1445 | 2024-05-05
کد خبر: 2835 |
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰ | ارسال توسط :
460 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار مهندس پرس در سال ۱۴۰۰ ایران بعد از تعطیلات ایام نوروز وارد موج چهارم کرونا شده است و بیش از ۸۰ درصد کشور در خط قرمز قرار دارند. در حالیکه  طبق گزارش های وزارت بهداشت و درمان تولید واکسن کرونا در ایران توسط شرکت های داخلی از جمله مجموعه برکت و …  […]

به گزارش خبرنگار مهندس پرس در سال ۱۴۰۰ ایران بعد از تعطیلات ایام نوروز وارد موج چهارم کرونا شده است و بیش از ۸۰ درصد کشور در خط قرمز قرار دارند.

در حالیکه  طبق گزارش های وزارت بهداشت و درمان تولید واکسن کرونا در ایران توسط شرکت های داخلی از جمله مجموعه برکت و …  تا پایان خردادماه به طول خواهد انجامید،حسن روحانی رئیس جمهور محترم ایران در ایام عید سال ۱۴۰۰ اعلام کرد که واردات واکسن کرونا در انحصار دولت نیست و شرکت های خصوصی می توانند با ارز نیمایی اقدام به واردات واکسن کرونا نمایند. این تصمیم ریاست جمهوری در این شرایط که ۲ ماه زمان طول می کشد تا واکسن های کرونا توسط شرکت های ایرانی ساخته شوند به قدری حائز اهمیت بود که سبب شد تا مردم امیدوار شوند تا آن زمان شرکت های خصوصی بتوانند واکسن کرونا را با حمایت دولت با ارز نیمایی از کشورهای خارجی تهیه نمایند و در اختیار مردم برای واکسیناسیون قراردهند تا از این نگرانی مردم که ظرف ۲ ماه انتظار  تا تولید واکسن داخلی کرونا مجبورند در صف انتظار واکسیناسیون بمانند کاسته شود.  بنا به آمار های گزارش شده تلفات مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا امکان رسیدن تا مرز ۶۰۰ نفر در روز را دارد لذا با واردات واکس کرونا در این شرایط می توان  از مرگ و میر چندین هزار نفر از هموطنان عزیزمان جلوگیری شود.

متاسفانه در شروع سال ۱۴۰۰ شاهد آن هستیم که کرونا بلای جان هموطنان عزیزمان در ایران شده است و بعد از ایام نوروز سال ۱۴۰۰ به دلیل مسافرت های بی رویه نوروزی  تعداد زیادی از افراد درگیر ویروس کرونا شده اند و بنا بر گزارش های وزارت بهداشت و درمان  بدلیل جهش کرونای انگلیسی در  ایام عید ۱۴۰۰ سرعت فراگیری کرونا بیش از حد پیش بینی  افزایش یافته است و آمار مرگ و میر تنها بعد از یک هفته تعطیلات نوروز سه رقمی شده است.

واقعا برای کنترل روند صعودی کرونا در ایران که بلای جان هموطنان عزیزمان شده چه تدبیری باید کرد؟

طبق فرمایشات مقام معظم رهبر انقلاب که سال ۱۴۰۰ را سال پشتیبانی و مانع زدایی نام گذاری فرمودند می بایست همه ما گرفته از مسئولین دولتی و سایر آحاد جامعه از پزشکان، مهندسان و ….  به دنبال تلاش جهادی و عزم جدی برای جلو گیری از پیشروی این بحران فراگیر کرونا در کشور باشیم. یکایک ما باید بکوشیم تا موانع بر سر راه تهیه کرونا در کشور را برداریم. در این شرایط حساس و وقت کم که شاهد از دست دادن هموطنان زیادی در هر روز از زندگی در کشور هستیم باید نه تنها مسیر تولید واکسن کرونا در کشور را تسهیل و تسریع نماییم بلکه نباید فقط بسنده و اتکا به تولید واکسن داخلی برای کنترل کرونا در کشور باشیم و دست روی دست بگذاریم و نظاره گر باشیم تا روزی واکسن کرونای ایرانی تولید انبوه برسد.

در ایام نوروز بود که خبر رئیس جمهور مبنی بر واردات واکسن کرونا در این شرایط کرونا توسط بخش خصوصی احساس شد خبر امیدوارکننده ای به مردم داده شده است تا در همین ایام ۲ ماه مانده تا تولید واکسن داخلی بازرگان های شرکت های بخش خصوصی بتوانند با توجه به پتانسیل موجود از ظرفیت های خود برای واردات واکسن کرونا اقدام نمایند تا شاهد مرگ و میر بیشتر هم وطنان عزیزمان نباشیم و از سویی سریعتر بتوانیم واکسیناسیون برای افراد پرخطر و همه هموطنان عزیز را هر چه سریعتر شروع نماییم.

خبرنگار مهندس پرس در همین رابطه با شرکت های بازرگانی بخش خصوص گفتگویی برای آمادگی و چالش های واردات واکسن کرونا داشته است که گویای آن است با وجود آنکه در سال ۱۴۰۰ عزم ریاست جمهمور محترم با دستور ویژه  جهت تهیه واکسن کرونا با واردات آن توسط بخش خصوصی با ارز نیمایی صادر شده است اما اراده ای در بدنه وزارت بهداشت و درمان و زیر مجموعه دولت برای تسهیل و تسریع این امر مهم متاسفانه دیده نمی شود.

در گفتگوی پادکست که با مهندس جهانتاب یکی از بازرگان های توانمند که سابقه درخشانی هم در واردات تب سنج و  تهیه ماسک در این شرایط بحرانی داشته است را بشنوید، متوجه خواهید شد در همین شرایط دشوار و تحریم شرکت های خصوصی و توانمندی هستند که قادرند در صورتی که دولت مانع ها را از سر راه شرکت های خصوصی بردارند ظرف مدت ۱۵ روز  واکس کرونا را از کشورهای خارجی وارد ایران نمایند. این گزارش به صورت مستند تهیه شده است تا مسئولین ما به کمک بخش خصوص در این برهه بسیار بحرانی کشور به داد مردم و هموطنان عزیزمان برسند تا بتوانیم جلوی اتفاقات بدتر را پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری با مانع زدایی ها به یاری خداوند متعال و کوشش جهادی یکدیگر  در سال ۱۴۰۰ از میان راه برداریم.

شما عزیزان می توانید برای شنیدن گفتگوی کامل این پادکست که توسط خبرگزاری مهندس تهیه گردیده است روی لینک ذیل کلیک نمائید.

Views: 44

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطخبرگزاری مهندس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید