امروز: یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 27 شوال 1445 | 2024-05-05
کد خبر: 3838 |
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶ | ارسال توسط :
2195 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

محمودزاده در پاسخ به این سوال که سنگ‌اندازی در جریان انتخابات نظام مهندسی از طرف چه کسانی انجام می‌شد گفت: پیام من در همین جمله نهفته است. وزارتخانه خیلی در فشار بود ولی تصمیمی که گرفته شد با جلسات کارشناسی و برآوردهای مختلف بود که تا کنون در ۳۰ استان انتخابات با سطح مشارکت بالا با موفقیت جلو رفت .معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: کسانی هم که به عنوان اعضای هیات مدیره انتخاب می‌شوند بدانند موضوع تعارض منافع مورد تاکید وزارتخانه است و باید از دستگاه متبوع خود استعفا دهند. از طرف دیگر جامعه مهندسی باید موضوع توزیع عادلانه کار را از طریق هیات مدیره‌ها پیگیری و مطالبه کند.

 

 

 

اطلاعیه دوازدهم هیات اجرایی انتخابات

 

زمان برگزاری انتخابات نهمین دوره اعضای هیات‌مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان تهران اعلام شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری مهندس امروز ،سه شنبه ۲۰ مهر ، در اداره کل راه و شهرسازی در خصوص تعیین زمان برگزاری انتخابات نهمین دوره اعضای هیات‌مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان تهران جلسه ای با حضور هیات اجرایی نظارت برگزار شد که زمان برگزاری انتخابات نهمین دوره اعضای هیات‌مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان تهران تعیین گردید و فردا روز چهارشنبه زمان برگزاری انتخابات نهمین دوره اعضای هیات‌مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان تهران اعلام خواهد شد.

شایان ذکر است  به طور معمول نهمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان در استان ها در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و جمعه به صورت الکترونیکی برگزار شده است با این وجود پیش از این زمان برگزاری انتخابات نهمین دوره اعضای هیات‌مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان تهران روز ۲۷ مهر روز سه شنیه به صورت غیر رسمی اعلام شده است

 

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری مهندس برگزاری انتخابات نهمین دوره هیات مدیره ساختمان  در استانهای سمنان و آذربایجان شرقی، انجام گردید و حالا  بجز تهران، انتخابات در تمامی استانها برگزار شده است.نهمین دوره انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان  تهران نیز  بنا به گفته علی‌محمد عبدی‌قهرودی،مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی تا پایان مهرماه برگزار خواهد شد که علت تاخیر، به گفته وی بررسی صلاحیتها، تنوع موضوعات و فراوانی نفرات بوده است.

شاخصه ویژه انتخابات ۱۴۰۰ نظام مهندسی

در همین راستا محمود محمودزاده ـ معاون وزیر راه و شهرسازی ـ به پایگاه اطلاع رسانی مهندس گفت: شاخصه ویژه انتخابات ۱۴۰۰ نظام مهندسی، برگزاری تمام الکترونیک و استقبال بی نظیر جامعه مهندسی بود. برآوردها مشارکت در استانها بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ درصد نسبت به دوره افزایش داشته که بسیار قابل توجه است و من فکر نمی‌کنم در هیچ انتخاباتی چنین رشد مشارکتی را تجربه کرده باشیم.

 

سنگ‌اندازی در جریان انتخابات نظام مهندسی

وی با بیان اینکه کاندیداها می‌توانند اعتراض خود را به نتایج انتخابات اعلام کنند گفت: با وجود سنگ‌اندازی‌هایی که برخی بخشهای ذی‌مدخل در انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان در سال جاری داشتند نتایج و میزان مشارکت نشان می‌دهد که عملکرد و اجرای انتخابات، درست بوده است.

محمودزاده در پاسخ به این سوال که سنگ‌اندازی در جریان انتخابات نظام مهندسی از طرف چه کسانی انجام می‌شد گفت: پیام من در همین جمله نهفته است. وزارتخانه خیلی در فشار بود ولی تصمیمی که گرفته شد با جلسات کارشناسی و برآوردهای مختلف بود که تا کنون در ۳۰ استان انتخابات با سطح مشارکت بالا با موفقیت جلو رفته و به نظرم می‌تواند الگویی برای سایر دستگاههایی که انتخابات برگزار می‌کنند باشد.

 

توزیع عادلانه کار بین مهندسان

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره توزیع عادلانه کار بین مهندسان نیز گفت: با برگزاری انتخابات امسال قصد داشتیم جامعه مهندسی را به صحنه بیاوریم و  در ادامه باید مطالبه‌گری‌شان بالا برود. وزارتخانه نظارت عالیه دارد. یکی از مواردی که ورود کردیم انتخابات الکترونیکی و جدیت در اجرای بحث تعارض منافع بود. بدین ترتیب وزارتخانه پیام خود را ارسال کرد. کسانی هم که به عنوان اعضای هیات مدیره انتخاب می‌شوند بدانند موضوع تعارض منافع مورد تاکید وزارتخانه است و باید از دستگاه متبوع خود استعفا دهند. از طرف دیگر جامعه مهندسی باید موضوع توزیع عادلانه کار را از طریق هیات مدیره‌ها پیگیری و مطالبه کند.

میزان مشارکت در انتخابات نظام مهندسی ساختمان

محمودزاده یادآور شد: قبلا یکی از دغدغه‌های ما میزان مشارکت پایین در انتخابات نظام مهندسی بود. این دوره حتی در استانهایی که درصد مشارکت پایین بود تا چهار برابر افزایش مشارکت داشتیم که نشان‌دهنده اقبال بدنه مهندسی کشور است.

وی، استان ایلام را دارای بالاترین میزان مشارکت در انتخابات نظام مهندسی دانست و گفت: در کردستان نیز به مشارکت بالای ۴۰ درصد رسیدیم که  نشان می‌دهد سیاستهای اعلامی و اجرایی وزارتخانه بحمدالله مورد اقبال جامعه مهندسی قرار گرفته است. امیدواریم هیات مدیره‌هایی که از این مشارکت انتخاب می‌شوند بتوانند شرایط را برای فعالیتهای منهدسی بهتر فراهم کنند.

Views: 66

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطخبرگزاری مهندس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید