امروز: یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 27 شوال 1445 | 2024-05-05
کد خبر: 2609 |
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۳ | ارسال توسط :
324 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به مناسبت زادروز خواجه نصیرالدین طوسی امروز  پنجم اسفندماه  روز مهندس نامگذاری شد تا جایگاه و نقش مهندس در زندگی و جامعه ارج نهاده شود . رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران ، مهندس سید علیرضا میر جعفری، با اشاره به تاریخچه و معرفی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران ضمن تبریک روز مهندس به همه […]

به مناسبت زادروز خواجه نصیرالدین طوسی امروز  پنجم اسفندماه  روز مهندس نامگذاری شد تا جایگاه و نقش مهندس در زندگی و جامعه ارج نهاده شود . رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران ، مهندس سید علیرضا میر جعفری، با اشاره به تاریخچه و معرفی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران ضمن تبریک روز مهندس به همه مهندسان عزیر در کشور یادآور مسئولیت سنگین و نقش موثر مهندسان در جامعه شد و تاکید کرد :  مهندسان با آنکه تا ابد مسئولیت دارند با این وجود همیشه پاسخگو و متعهد هستند و در  انجام  وظایف اخلاق حرفه ای را رعایت می کنند .

مهندس میرجعفری در روز مهندس با اشاره به تفاوت در فرهنگ پاسخگویی و رعایت اخلاق حرفه ای در وظایف و عملکرد حرفه ها به مقایسه اقشار مهندسان در مقایسه با سایر مشاغل پرداخت و گفت :چطور می شود که مردم هنگام مراجعه برای درمان فرمی مبنی بر رضایت شخصی و مسئول بودن در درمان را امضاء می نمایند و خود را در مسیولیت سهیم می کنند اما در ساخت و سازها مهندسان در جامعه می بایست از همان زمانی که پای برگه های نظارت در ساخت و سازها را امضاء می نمایند تا ابد به تنهایی پاسخگو و متعهد باشند و بار سنگین این مسئولیت را به دوش می کشند.

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران پیاده سازی اخلاق حرفه ای در جامعه تا فرهنگسازی رعایت اخلاق حرفه ای را راه پیشگیری موثر ار تخلفات و پیشرفت در کشور دانست و در ادامه یادآور شد: اقشار مهندس در جامعه قبول دارند نسبت به عملکرد وظایف پاسخگو و مسئول می باشند با این وجود از مراجع قضایی می‌خواهیم، نسبت به احقاق حقوق مهندسان در دادگاه‌ها حساسیت بیشتری در نظر داشته باشند.

مهندس میر جعفری در روز مهندس ساخت‌وساز ایمن و مستحکم را مشروط به  فرهنگ سازی استفاده از سازنده ذی‌صلاح و مصالح استاندارد و اجرای کامل مقررات ملی ساختمان دانست و خاطر نشان کرد همه ما در جامعه مسئولیم و می بایست  به رعایت اخلاق حرفه ای پایبند باشیم ودر اجرای قانون از وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، شهرداری ها، سازمان های نظام مهندسی، مهندسان ، اساتید و دانشجویان و شهروندان تابع قوانین باشیم

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران در حمایت از جامعه مهندسان و مصرف کنندگان خاطرنشان کرد: چگونه می شود برای خودروها باوجود قیمت‌های پایین نسبت به ساختمان‌ها، معاینه فنی وجود دارد ولی برای ساختمان‌های چند میلیاردی این کار انجام نمی‌شود.
میر جعفری نظارت دوره‌ای ساختمان‌ها را جز مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان عنوان نمود و عدم اجرای آن را نقض قانون دانست و گفت: نقض این قانون، منافع جامعه ، مهندسان و بهره‌برداران را تحت تأثیر قرار خواهد داد. و اظهار امیدواری کرد با صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان با الزامی شدن سازنده ذی صلاح کشوری با ساخت و ساز ایمن حتی در برابر زلزله برای یکدیگر فراهم نماییم.

به گزارش خبرنگار مهندس پرس شایان ذکر است طی مراسمی در سالن احتماعات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با حضور هیئت مدیره سازمان و جمعی از مهندسان، باحضور تشکل پردیس مهندس به مناسبت بزرگداشت ششمین سال هفته مهندس در روز مهندس از سرکار خانم دکتر الهه رادمهر منتخب بانوان مهندس، از دکتر مقدم منتخب مهندسان پیشکسوت، از دکتر مهدی روانشادنیا منتخب مهندسان نوآور، از مهندس جابر نصیری منتخب مهندسان ایثارگر و از سید علیرضا میرجعفری منتخب جوان ترین ریاست هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان کشور

تقدیر و تشکر گردید.

Views: 98

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطخبرگزاری مهندس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید