امروز: یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 27 شوال 1445 | 2024-05-05
کد خبر: 2558 |
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸ | ارسال توسط :
364 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

دکتر مهدی  روانشاد نیا در مصاحبه با خبرنگار مهندس پرس گفت : از گذشته ها مهندسی با خلاقیت و نوآوری عجین بوده و در دنیای امروز بیش از هر زمانی ضرورت تغییر به شرایط بهتر احساس می شود. امروز شاهد آن هستیم که سرعت تغییر فناوری به حدی زیاد شده که فهرست ۱۰۰ شرکت برتر […]

دکتر مهدی  روانشاد نیا در مصاحبه با خبرنگار مهندس پرس گفت : از گذشته ها مهندسی با خلاقیت و نوآوری عجین بوده و در دنیای امروز بیش از هر زمانی ضرورت تغییر به شرایط بهتر احساس می شود.

امروز شاهد آن هستیم که سرعت تغییر فناوری به حدی زیاد شده که فهرست ۱۰۰ شرکت برتر دنیا هر ساله در حال تغییر است و این به سبب کوتاه شدن عمر فناوری­ها و ارزش افزوده نوآوری است.

در مهندسی ساختمان، آینده به سمت ساختمان­های پایدار، ساختمان­های هوشمند و نقش ­آفرینی فناوری اطلاعات در مدیریت ساخت است. آینده صنعت ساختمان با کاربرد بلاکچین، اینترنت اشیا، پرینترهای سه بعدی، داده ­های ابری و مدیریت دانش گره خورده است.

روانشادنیا در خصوص نقش فناوری در ساخت به خبرنگار مهندس پرس گفت : فناوری ساخت در تمام حوزه ­ها دچار تغییرات اساسی شده و این فضا ساختمان­ های ده سال آینده را با آنچه امروز از ساختمان می­ شناسیم کاملا متفاوت خواهد کرد.

دکتر روانشادنیا خاطرنشان کرد: در برابر سیلاب تغییرات، چیزی که جامعه فنی کشور را نجات داده و به محوریت تحولات آینده تبدیل می­ کند هم­ افزایی بین رشته ه­ای، وجود راهبردهای مشخص و شبکه­ سازی ظرفیت­های فنی مهندسی کشور است. امروز علاوه بر کار تیمی هم­ راستایی فعالیت­های علمی و اجرایی بیش از هر زمانی لازمه پیشرفت و تعالی ایران است.

وی جایگاه ایران را در صنعت ساختمان چنین توصیف کرد ،خوشبختانه با وجود همه محدودیت ها، امروز در نیروی انسانی فنی قابل حرف برای گفتن داریم، چیزی که بیش از هر زمان نیاز داریم مدیریت مناسب برای بهره برداری و شکوفایی این ظرفیت عظیم در کشور است.برای آینده بهتر، راهمان تغییر دیدگاه­ های گذشته و نزدیک کردن هر چه بیشتر دانشگاه، صنعت و مدیریت کشور است.

شایان ذکر است در ششمین سالگرد بزرگداشت هفته مهندس به مناسبت گرامیداشت روز مهندس امروز سه شنبه ۵ اسفند طی مراسمی در سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران از دکتر مهدی  روانشاد نیا به عنوان مهندس نوآور توسط گروه پردیس مهندس تقدیر و قدردانی شد.

 

Views: 107

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطخبرگزاری مهندس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید