امروز: یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 12 ذو القعدة 1445 | 2024-05-19
کد خبر: 538 |
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۵:۱۳ | ارسال توسط :
38 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی حوزه آموزش و پرورش در شهرستان میانه توسط معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور بررسی و پیگیری شد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان شرقی، پیام صدقی ظهر روز پنجشنبه در جلسه پیگیری پروژه های عمرانی شهرستان میانه که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان میانه یکی از شهرستان های بزرگ استان به شمار می رود که مجموعه ۳۰هزار دانش آموز  دارد.
وی با بیان اینکه شهرستان میانه از نظر سرانه‌ی فضای آموزشی با میانگین استان برابری می کند،ابراز کرد:سرانه فضای آموزشی شهرستان میانه ۵/۴ متر مربع است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان شرقی ادامه داد: از نظر قدمت در خصوص مدارس از میانگین کشوری کمی عقب است که در تلاشیم کاستی ها را جبران کنیم.
صدقی در بخش از سخنان خود اظهار کرد:رویکرد سازمان نوسازی در سال جاری این بوده که سیستم گرمایشی تمامی مدارس را به روز کند تا در تمامیشان از بخاری نفت استفاده نشود.
این مقام مسئول در بخش دیگری نیز اذعان داشت: بیش از ۴۰مدرسه ی مشارکتی در استان داریم که بیشتر آنها را خیرین عهده دار شده اند.
وی در ادامه بیان کرد: در موضوع زلزله هم مصوباتی شد که الویت برای ما تجهیزات و بازسازی بود که با پیگیری کارها را به اتمام رساندیم.
صدقی در پایان سخنانش خاطر نشان کرد: طی زلزله ما مدرسه ی تخریبی نداشتیم که سعی کردیم تمامی آنها را به سازی و آنهایی که شدیدا نیازمند بود را بازسازی کردیم.
مهدی اسماعیلی،نماینده مردم میانه درمجلس شورای اسلامی و رئیس کمیته آموزش وپرورش مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بر ضرورت توجه جدی مسئولان به آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: هم اینک ۳/۵میلیون دانش آموز در کشور به شبکه های مجازی و برنامه ی شاد دسترسی ندارند که لازم است تمامی مسئولان به فکر آموزش و پرورش باشند.
وی در ادامه ابراز کرد:هم اینک ۳/۵میلیون دانش آموز در کشور به شبکه های مجازی و برنامه ی شاد دسترسی ندارند که این موضوع بسیار نگران کننده است.
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بیش از ۶۰هزار روستا در کشور وجود دارد که بسیاری از آنها به لحاظ پوشش اینترنتی آنتن دهی مناسبی ندارند و حتی در برخی از آنها دسترسی به اینترنت با مشکل مواجه است.
رئیس کمیته آموزش وپرورش مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: فرآیند آموزش و پرورش نمی تواند متوقف شود بنابراین باید مشکلات به مسئولین رسانده شود تا نسبت به این امر اقداماتی ترتیب داده شود.
اسماعیلی با تشریح مشکلات حوزه آموزش شهرستان میانه  یادآور شد: لازم است تا به مشکلات رسیدگی شود تا آموزش سرپا نگه داشته شود.
مهراله رخشانی مهر، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز در ادامه اظهار کرد: ما همه ی پروژه های نیمه تمام خیرساز را با یاری خداوند به اجرا خواهیم گذاشت تا شاهد تکمیل آنها شویم.
این مقام مسئول در ادامه بیان کرد:تکمیل پروژه های نیمه تمام که از محل منابع ملی شروع شده از الویت های این سازمان بوده که ما تمامی آنها را تکمیل خواهیم کرد.
رخشانی مهر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پروژه ی زینبیه برای شخص من بسیار مهم است، ادامه داد: اتفاق تلخ مدرسه ی زینبیه شهرستان میانه از یاد ها نمی رود و باید این صحنه تاریخی را زنده نگه داریم.
 رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود:پروژه ی بازسازی مدرسه ی میانه شهرستان میانه پروژه ای بسیار عظیمی است که حداقل  ۱۸ماه برای اتمام آن زمان نیاز است.
رخشانی مهر گفت: پروژه بازسازی مدرسه ی زینبه  شهرستان میانه اگر به پروژه مشارکتی تبدیل شود، طبیعتا زودتر از موعد به مرحله افتتاح خواهد رسد.
وی کل اعتبار تخصیص بافته به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور را اینگونه تشریح کرد:در کشور برای نوسازی مدارس۳۷۰میلیارد تومان اختصاص یافته که  از این میزان به طور مساوی به آذربایجان شرقی نیز اعتبار داده شده است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور عنوان کرد: تا بدین لحظه ۸۰میلیارد تومان بودجه به نوسازی مدارس استان آذربایجان شرقی داده شده است.
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود بیان کرد:امروز در ادامه بازدیدهای دوره ای که از مناطق مختلف آموزش ‌و پرورش انجام می دهیم در حوزه انتخابیه میانه ،ترکمن جای کندوان و کاغذ کنان به دعوت نماینده مردم میانه از پروژه های عمرانی این شهرستان نیز بازدید و از نزدیک در جریان روند بازسازی قرار گرفتیم.
او ادامه داد: پروژه های نیمه تمامی که خیرین سهم خود را انجام داده در مناطق روستایی ۳۰درصد و شهری ۵۰ درصد به پیشرفت فیزیکی رسیده اند که هرچه سریعتر باید همکاران به تکمیل پروژه اقدام کنند.
رخشانی مهر با بیان اینکه  انتظار می رود تمامی پروژه های ناقص هرچه سریعتر تکمیل شود،ادامه داد: در این جلسه بنابر این شد با حمایت خیران بخشی از هزینه های پروژه ها را متقبل شوند تا ما بعدا بتوانیم ده میلیارد تومان از محل اعتبار پروژه های مشارکتی در سال جاری هزینه ای را تامین کنیم.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در خصوص پروژه استخر فرهنگیان نیز گفت: امروز دو میلیارد تومان برای تکمیل استخر فرهنگیان تامین کردیم که ظرف هفته ی آینده تخصیص داده می شود و همکاران قول داده اند تا دهه فجر امسال به مرحله افتتاح برسانند.
رخشانی مهر در پایان سخنان خود در خصوص کمبود تجهیزات آموزشی نیز یاد آور شد: همواره با مشکل کمبود تجهیزات در تمامی شهرهای کشور مواجه بودیم که برای تامین تجهیزات این شهرستان نیز  رقمی را در اختیار اداره نوسازی قرار می دهیم تا به طور مساوی به شهرستان ها نیز تعلق گیرد.
گفتنی است رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور طی سفر یک روزه ی خود به شهرستان میانه از روند بازسازی پروژه های مدرسه زینبیه و استخر فرهنگیان شهرستان بازدید کرد.
۴۶

Views: 3

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطخبرگزاری مهندس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید