امروز: یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 27 شوال 1445 | 2024-05-05
کد خبر: 3711 |
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴ | ارسال توسط :
116 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

احمد خرم ،ریاست سازمان شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور  از بروز تخلف ۷ میلیارد تومانی در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران منتشر شد که امروز رییس این سازمان، آن را تایید کرد. احمد خرم در پاسخ به این سوال که موضوع تخلف ۴۰ میلیارد تومانی سابق و شائبه تخلف ۷ میلیارد تومانی که […]

احمد خرم ،ریاست سازمان شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور  از بروز تخلف ۷ میلیارد تومانی در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران منتشر شد که امروز رییس این سازمان، آن را تایید کرد.

احمد خرم در پاسخ به این سوال که موضوع تخلف ۴۰ میلیارد تومانی سابق و شائبه تخلف ۷ میلیارد تومانی که در روزهای اخیر در سازمان نظام مهندسی مطرح شده گفت: پرونده ۴۰ میلیارد تومانی در قوه قضاییه در دست بررسی است و هنوز حکم صادر نشده است. از قوه قضاییه بپرسید چرا پرونده ۴ سال است در این سازمان گیر کرده است.

منوچهر شیبانی اصل مدیر اسبق دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی از نبود شفافیت مالی در پرداخت های در سازمان های نظام مهندسی ساختمان در کشور انتقاد کرد و گفت: در گذشته هیچ یک از اعضای هیات مدیره سازمان های نظام مهندسی پولی دریافت نمی کردند، بلکه خدمات آنها در این سازمان های حرفه ای به طور کامل رایگان بود.
مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: این وزارتخانه بارها به سازمان های نظام مهندسی ساختمان توصیه کرده است در پرداخت های مالی خود شفافیت قانونی را رعایت کنند و چون عده ای آن را قبول نداشتند، همواره با اقدام های وزارت راه مخالفت می کردند.
رئیس هیات نظارت بر هشتمین دوره انتخابات اعضای هیات مدیره سازمان های نظام مهندسی ساختمان در ادامه با اشاره به برداشت غیر قانونی ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی از منابع مالی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: این مبلغ با جعل ۱۴ فقره چک انجام شده و پس از اطلاع وزارت راه وشهرسازی از این تخلف، مراتب به سازمان نظام مهندسی استان تهران اعلام شد.
شیبانی اصل تاکید کرد: اگر وزارت راه و شهرسازی وارد این مساله نمی شد، هیچ وقت این برداشت های غیرقانونی کشف نمی شد و تاکنون مبلغ بیشتری از حساب های این سازمان برداشت می شد.
وی با بیان اینکه ۲ نفر با جعل امضا این برداشت های غیرقانونی را انجام دادند، گفت: این برداشت ها در ۲۵ روز اتفاق افتاده است.

منوچهر شیبانی اصل  مدیر اسبق دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی   گفت: نبود شفافیت مالی در سازمان نظام مهندسی استان تهران سبب شد تا با دریافت تسهیلات ۴۰ میلیارد تومانی توسط یک شرکت خصوصی ۴۰ میلیارد تومان از منابع مالی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بلوکه شود و ما از مراجع قضایی و شورای انتظامی درخواست داریم به پرونده های ارجاعی در اسرع وقت رسیدگی شود.
وی درباره فرجام آیین نامه جدید کنترل ساختمان گفت: بررسی و تصویب این آیین نامه از دستور کار هیات دولت خارج نشده است زیرا با بررسی نظام های کنترل ساختمان در برخی از کشورهای جهان و آسیب شناسی در هفت محور مهم، این آیین نامه آماده شده و امیدواریم هیات دولت بتواند در اسرع وقت آن را برای اجرا مصوب کند.
شیبانی اصل تاکید کرد: جای تعجب است که با وجود سابقه هفت هزار ساله مهندسی ساختمان در ایران، چرا عده ای با مصوب شدن این آیین نامه مخالف هستند.

 

Views: 29

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطخبرگزاری مهندس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید