امروز: شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 11 ذو القعدة 1445 | 2024-05-18
کد خبر: 1642 |
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۹:۰۱ | ارسال توسط :
85 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

تفاهم‌نامه سه‌جانبه به‌منظور ساماندهی و رتبه‌بندی مجریان تاسیسات برق ساختمان در زنجان منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان، تفاهم‌نامه سه‌جانبه ساماندهی و رتبه‌بندی مجریان تاسیسات برق ساختمان بین اداره‌کل فنی‌ و حرفه‌ای استان زنجان، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان و اتحادیه الکتریک‌فروشان و سیم‌کشان استان زنجان منعقد و مبادله شد.
براساس این تفاهم‌نامه و به منظور بسترسازی برای تسهیل در اجرای ماده ۱۳ قانون نظام صنفی و ارتقای توانمندی‌ها و کیفیت خدمات قابل ارائه توسط اعضای اتحادیه صنفی الکتریک‌فروشان و سیم‌کشان استان زنجان و به استناد ماده ۴ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، اقدامات لازم در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی، صدور گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای، رتبه‌بندی، تعیین صلاحیت، شرایط تمدید و ارتقای پایه مجریان تاسیسات الکتریکی ساختمان طبق مفاد تعیین شده انجام خواهد شد.
مهندس حسن مجتبی‌زاده در این جلسه اظهار کرد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل‌هایی که در هیئت مدیره و اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان وجود دارد، بنا داریم در اولین جلسه هیات مدیره کمیسیون تخصصی ترافیک را تعیین و فعالیت آن را آغاز کنیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان از همکاری مشترک با اداره‌کل فنی و حرفه‌ای در خصوص آموزش کارگران، ارتقای مهارت‌های فنی و ارائه کارت مهارت ابراز خرسندی کرد و گفت: علاوه بر مصالح استاندارد و فناوری ساخت، نیروی آموزش‌دیده در کیفیت ساخت و ساز اهمیت بسیاری دارد و نتیجه یک ساختمان با کیفیت با به‌کارگیری کارگر ماهر به منصه ظهور می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه در سال ۹۶ نیز تفاهم‌نامه‌ای در خصوص ساماندهی مجریان برق منقعد شده و مدت اجرای آن یک سال بود، تصریح کرد: در تفاهم‌نامه جدید مباحث کامل‌تری اضافه و نقاط ضعف اصلاح شده و ویژگی‌هایی دارد که اجرا را سهل‌تر و روان‌تر خواهد کرد که مواردی از قبیل روش رتبه‌بندی و نحوه ارتقای مجریان تاسیسات برقی، طبقه‌بندی صلاحیت برای گروه‌های ساختمانی و همچنین سابقه کارآموزی و سابقه کار مجریان و شرایط آن‌ها در این تفاهم‌نامه مشخص شده است.
مجتبی‌زاده حوزه شمول این تفاهم‌نامه را همه اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه اجرای تاسیسات ساختمان برشمرد و گفت: نیروی آموزش‌دیده و کارگران ماهر یک راس هرم کیفیت ساخت و ساز است و هرچقدر هم حساسیت در این زمینه بالا رود باز هم جای کار دارد و باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: به همت همکاران و مسئولان اداره‌کل فنی و حرفه‌ای تا کنون در رشته‌های مختلفی از جمله آرماتوربند، قالب‌بند، بنای سفت‌کار، جوشکار، مجریان گاز و بتن‌ریز ارائه کارت مهارت الزامی شده ولی باید جدی‌تر به این موضوع توجه کنیم و با به‌روزرسانی کارت های مهارت، کنترل‌های لازم انجام شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان با اشاره به اینکه حساسیت در خصوص ارتقای مهارت نیروی انسانی نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود، بیان کرد: باید ارتباط سازمان با اداره‌کل فنی و حرفه‌ای نزدیک‌تر شود و سامانه نظام‌یار سازمان به سیستم آموزشی فنی و حرفه‌ای متصل باشد و مهندسان صلاحیت کارگران را رصد کنند.
مهندس علی‌آبادی، عضو هیئت مدیره سازمان و گروه برق نیز در ادامه این جلسه گزارش کوتاهی در مورد مفاد تفاهم‌نامه ارائه کرد و از اهمیت موضوع انرژی در ساختمان سخن گفت.

Views: 23

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطخبرگزاری مهندس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید