امروز: یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 12 ذو القعدة 1445 | 2024-05-19
کد خبر: 3656 |
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۹ | ارسال توسط :
194 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

احمدرضا سرحدی در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار کرد: از سال ۹۲ تا مهرماه ۹۴ که انتخابات سازمان نظام مهندسی انجام شد بنا به گفته‌ی معاون وزیر راه شهرسازی از ۲۰ میلیون متر مربع ساخت و ساز که در سطح استان تهران انجام شد ۱۰ میلیون متر به حدود ۲۰ شرکت داده شد که ما آنها […]

احمدرضا سرحدی در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار کرد: از سال ۹۲ تا مهرماه ۹۴ که انتخابات سازمان نظام مهندسی انجام شد بنا به گفته‌ی معاون وزیر راه شهرسازی از ۲۰ میلیون متر مربع ساخت و ساز که در سطح استان تهران انجام شد ۱۰ میلیون متر به حدود ۲۰ شرکت داده شد که ما آنها را شرکت‌های پدرخوانده می‌دانیم. این در حالی است که ۱۲۰۰ شرکت ساختمانی در استان وجود دارد.

عضو اسبق هیات رییسه سازمان نظام مهندسی با بیان این‌که مافیای قدرت در سازمان نظام مهندسی، پرونده‌های بزرگ را تنها در اختیار شرکت‌های پدرخوانده قرار می‌دهند گفت: اعتراض شهرداری ناشی از معطل ماندن تعیین مهندس ناظر در نظام مهندسی است که باعث می‌شود شهرداری به پول خود نرسد.

سرحدی ادامه داد: با یک فرمول من‌درآوردی که با هیچ منطقی قابل شناخت نیست و شفافیت ندارد طوری طراحی می‌کنند که کارهای ۲۰۰- ۳۰۰ هزار متری که حق نظارتش ۱۰-۲۰ میلیارد تومان می‌شود به دست شرکت‌های پدرخوانده برسد. اینها حدود ۲۰ شرکت هستند که منسوبین، وابستگان یا دوستان افرادی خاص هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری مهندس رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اجرای بخشنامه تعارض منافع گفت: منافع سازمان نظام مهندسی نباید فقط برای عده ای خاص باشد.

 رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در توییتر نوشت:

حدود ۶۰۰ هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان هستند و باید حافظ منافع به مهندسان بود.

نباید از منافع این سازمان تنها عده خاصی بهره مند شوند. بخشنامه جدید تعارض منافع موضوع مهمی است که باید در دستور کار همه  دست اندرکاران و مدیران کل راه و شهرسازی استان قرار بگیرد.

Views: 22

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطخبرگزاری مهندس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید