امروز: یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 27 شوال 1445 | 2024-05-05
کد خبر: 2511 |
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸ | ارسال توسط :
137 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

پایان خام فروشی مواد معدنی با توسعه دانش فنی در واحدهای فرآوری مواد معدنی
تکمیل زنجیره ارزش مواد معدنی با ارتقای مهندسی در واحدهای فرآوری
دلایل عمده خام فروشی؛ نبود زیرساخت و دانش مهندسی لازم متناسب با ظرفیت تولید استخراجی معدن

به گزارش  مهندس پرس دکتر نبئی گفت :  پایان خام فروشی مواد معدنی با توسعه دانش فنی در واحدهای فرآوری مواد معدنی / تکمیل زنجیره ارزش مواد معدنی با ارتقای مهندسی در واحدهای فرآوری / دلایل عمده خام فروشی؛ نبود زیرساخت و دانش مهندسی لازم متناسب با ظرفیت تولید استخراجی معدن

رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت؛ با ابلاغ دستورالعمل لزوم بکارگیری مسوولین فنی در واحدهای صنایع معدنی ، کمبود دانش مهندسی در این واحدها تا حدود زیادی مرتفع خواهد شد.

این مهم که با مطالبه جدی سازمان نظام مهندسی معدن توسط معاونت معدن و صنایع معدنی تهیه و ابلاغ گردیده است، اقدامی موثر در راستای دمیدن روح مهندسی به این بخش از تولید کشور است.

وی در ادامه اضافه کرد: فعال سازی بخش خفته ذخایر معدنی کشور، افزایش بهره وری اقتصادی، افزایش تنوع محصولات، افزایش کیفیت و صیانت بهینه از مواد معدنی از جمله دستاوردهای این اقدام ارزشمند است و در این راستا برنامه ریزی دوره های آموزشی پیشرفته و با گرید یک بین المللی را برای مسوولین فنی واحدهای صنایع معدنی در دستور کار داریم.

نبئی ادامه داد:  طی یکسال اخیر ارتقا و توسعه جایگاه سازمان نظام مهندسی معدن در جهت توسعه فنی و مهندسی و اقتصادی بخش معدن کشور را پیگیر هستیم، سازمانی که وقتی در جایگاه خود قرار گیرد بازوی توانمندی خواهد بود برای تقویت معدنکاری حرفه ای ، تولید ثروت، تولید اشتغال پایدار و نهایتا تحریک رو به جلوی بخش قابل توجهی از صنایع بزرگ و کوچک است.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن، ضمن قدردانی از رویکرد معاونت معدنی وزارت صمت، اظهار امیدواری کرد تا تعاملات فی مابین بتواند با تقویت بخش فنی معدن، نقش معدن و صنایع معدنی در تولید ناخالص داخلی و اشتغال زایی مرتبط را ارتقا دهد.

Views: 37

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطخبرگزاری مهندس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید