امروز: یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 27 شوال 1445 | 2024-05-05
کد خبر: 4695 |
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱ | ارسال توسط :
2069 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرگزاری مهندس امروز همزمان با رشد دلار، فشار خریداران به بازار سکه زیاد شد.قیمت هر قطعه سکه امامی که روز گذشته در محدوده ۲۸میلیون و۱۰۰هزار تومان‌بسته شده بودامروز تا ۲۸میلیون و ۶۰۰هزار تومان‌بالا‌ رفت.
به گزارش خبرگزاری مهندس  در بازار سرمایه یک ضرب المثل یزدی معروف هست که از قدیم می گن اگه زمین خریدی هیچ وقت به فکر فروش زمین نباشید اگر ملک و اپارتمان دارید بعد یک نسل به فکر فروش آن باشد . اگر طلا و سکه خریده اید فقط زمانی که در بحران مالی شدید و شرایط سخت قرار گرفته اید به فکر فروش آن بیافتید و اگر هم ارز به خصوص دلار خریده اید هر وقت که بازار اقتضاء کرد بفروشید اما فقط تبدیل به سکه و طلا کنید. نه اینکه به ریال تبدیل کنید و نقد کنید

فکر می کنم این ضرب المثل قدیمی یزدی به خوبی توانسته مفهوم سرمایه گذاری امن را به همه تفهیم می کند.

جالب است بدانید که یزدی ها برای سرمایه گذاری امن و بلند مدت در برابر اینکه طلا بخرند یا ملک یا زمین بدون شک سراغ زمین می روند چراکه از قدیم گفتند نه دزد می برتش نه آتیش می گیره و فقط و فقط یه صاحب داره و شریک نداره!

 

بازار سرمایه از دلار به سمت سکه سرازیر شد

 

به گزارش خبرگزرای مهندس امروز همزمان با رشد دلار، فشار خریداران به بازار سکه زیاد شد و خریداران به بازار سکه هجوم آوردند.قیمت هر قطعه سکه امامی که روز گذشته در محدوده ۲۸میلیون و۱۰۰هزار تومان‌بسته شده بودامروز تا ۲۸میلیون و ۶۰۰هزار تومان‌بالا‌ رفت. یورش امروز خریدارن به بازار سکه حاکی از سرازیر شدن بازار دلار به سوی بازار سکه است.

شکست هسته سخت بازار دلار/سکه بازان یکه تازی کردند

زمان خرید سکه

برای اینکه بخواهمی سکه بخریم نکاتی ضروری است قبل از خرید سکه تا مطوئن شویم بهترین زمان خرید سکه هست یا نه! با توجه به تلاطم نرخ ارز در کشور خیلی ها برآن هستند که طلا بخریم بهتر است از اینکه دلار بخریم. اینجا لازم است که توصیه کنیم رابطه نرخ رشد انس طلا با رابطه نرخ رشد ارز در ایران صرفا مستقیم و یا صرفا معکوس نیست.

لذا خیلی از تحلیل های خرید و فروش برای صلا و دلار در بازار ایران گاها اطلاعات غلط به سرمایه گذاران در بازار ارز و طلا می دهند لذا توصیه می کنیم حتما قبل از خرید سکه نکات زیر را هوشمندانه مطالعه و رعایت کنیم تا در بازار خرید سکه ورشکست نشیم.

بسیاری از متخصصان سرمایه‌گذاری معتقدند که قیمت طلا در خلاف جهت برخی از بازار‌ها مانند بازار سرمایه حرکت می‌کند، از این‌رو برای تعدیل ریسک سرمایه‌گذاری خود بهتر است بخشی از سرمایه خود را به خرید طلا اختصاص دهید تا در صورت نزولی شدن بازار‌های دیگر و کاهش سرمایه شما، بخشی از خسارات وارده، توسط بازدهی حاصل از بازار طلا جبران شود.

بهرین سرمایه گذاری با طلا

به گزارش خبرگزاری مهندس  چند سالی است که تورم بالا در ایران، مردم را به این فکر فرو برده که نباید نسبت به پس‌اندازهایشان بی‌تفاوت باشند و بهتر است با تبدیل نقدینگی خود، به حوزه‌هایی ورود کنند که حاشیه خوبی دارند تا مجبور نباشند بیش از این، مغلوب گرانی‌ها و به تبع آن، کوچک شدن سفره‌هایشان شوند. از این‌رو، یکی از این بخش‌های جذاب، سرمایه‌گذاری در بخش خرید طلا و سکه است، اما مهم است که بدانیم کی باید اقدام به این عمل آورد.

سرمایه گذاری در طلا با ریسک کم و معمولا بازدهی بالا، همواره برای افراد و خانواده‌های ایرانی جذاب بوده است. اما در هر بازاری این زمان شناسی درست است که سود‌های خوبی با خود بهمراه دارد، طلا نیز از این قضیه و قانون مستثنی نیست، و بهترین زمان خرید طلا می‌تواند باعث سود بیشتر و حفظ ارزش دارایی ما بشود.

به صورت معمول دلیل خرید طلا این است که ارزش آن در بلندمدت حفظ می‌شود. در مقایسه با نوساناتی که ارز‌ها متحمل می‌شوند، طلا ارزش خود را ثابت نگه می‌دارد، از همین روی نقش اساسی طلا را در پرتفوی سرمایه گذاری افراد مختلف نمی‌توان در نظر نگرفت. نوسانات قیمتی در طلا بعضی اوقات ناشی از افزایش ارز است، ولی طلا کمتر قربانی چنین اتفاقاتی می‌شود. خطراتی که در قسمت‌های دیگر مانند خشک سالی، کالا‌های روزمره در معرض آن هستند، اما چنین خطراتی تاثیر چندانی به این بخش ندارد و همواره ارزش طلا در طول سالیان حفظ شده و از بین نرفته و نخواهد رفت.

بسیاری از متخصصان سرمایه‌گذاری معتقدند که قیمت طلا در خلاف جهت برخی از بازار‌ها مانند بازار سرمایه حرکت می‌کند، از این‌رو برای تعدیل ریسک سرمایه‌گذاری خود بهتر است بخشی از سرمایه خود را به خرید طلا اختصاص دهید تا در صورت نزولی شدن بازار‌های دیگر و کاهش سرمایه شما، بخشی از خسارات وارده، توسط بازدهی حاصل از بازار طلا جبران شود. همچنین با توجه به اینکه طلا نسبت به سایر بازارها، از ثبات بیشتری برخوردار است؛ با سرمایه‌گذاری در طلا می‌توانید سرمایه خود را در برابر نوسانات شدید بازار در مواقع بحرانی حفظ کنید.

از سویی نوسان قیمت دلار بیشترین تاثیر را روی قیمت طلا و سکه در ایران دارد. افزایش قیمت دلار یا کاهش قیمت آن در کمتر از یک هفته بر قیمت طلا تاثیر میگذارد. بنابراین برای تعیین بهترین زمان خرید طلا باید قیمت دلار را بررسی کنید

اساس کلیه نوسانات قیمتی طلا یا هر دارایی دیگری، عرضه و تقاضاست. وقتی عرضه طلا در بازار داخلی بیشتر از تقاضای آن باشد، این فلز با کاهش قیمت رو به رو خواهد شد. و برعکس، اگر تقاضا بر عرضه پیشی بگیرد، قطعا شاهد افزایش قیمت طلا خواهیم بود. البته برآورد میزان عرضه و تقاضا، کار بسیار دشواری است.

یکی دیگر از راهکارهای شناسایی زمان مناسب برای خرید طلا تحلیل فاندامنتال طلا است

این تحلیل فانتامنتال طلا حالاچیست؟ و چه می گوید!

به گزارش خبرگزاری مهندس تحلیل فانتامنتال طلا، رویدادهای سیاسی-اقتصادی روی قیمت اونس طلا و قیمت طلای داخلی است که تاثیرگذار است. برای مثال همه‌گیری کرونا  در سال های قبل باعث کاهش قیمت اکثر دارایی ها از جمله طلا شد. یا کشف معدن طلای جدید و عرضه بیشتر طلا میتواند بازار طلا را دچار نوسان کند. بنابراین باید اخبار سیاسی مانند توافقات برجام و سایه جنگ اوکراین با روشیه در منطقه و  عوامل بحران اقتصادی  مانند چلوگیری از صادرات غلات و گندم به خاطر جنگ روسیه و اوکراین و کم آبی حاصل از بارش کم در سال های اخیر که سبب شده کشاورزان زیادی از کار بیکار شوند؛ همه و همه عواملی مهم هستند برای تاثیرگذاری در قیمت افت و خیز سکه که می بایست اخبار ها و تحلیل های سیاسی و اقتصادی را پیگیری کنید و در تحلیل و پیش بینی خود آنها را لحاظ کنید. هم چنین اثرات بانک مرکزی و صندوق بین المللی پول را نیز در تعیین قیمت طلا نمیتوان نادیده گرفت. بانک مرکزی همواره به دنبال مهار تورم و ثابت نگه داشتن قیمت ارز و طلاست. بنابراین بررسی عملکرد نهادهای اقتصادی برای پیش بینی قیمت طلای داخلی لازم است.

بنابر این گزارش بهترین زمان خرید سکه زمانی که میزان عرضه طلا بیشتر از تقاضا باشد، قیمت طلا کاهش می‌یابد. همچنین با پیشی گرفتن تقاضا از عرضه، قطعا شاهد رشد قیمت طلا خواهیم بود.

زمان فروش سکه 

در بازار سرمایه یک ضرب المثل یزدی معروف هست که از قدیم می گن اگه زمین خریدی هیچ وقت به فکر فروش زمین نباشید اگر ملک و اپارتمان دارید بعد یک نسل به فکر فروش آن باشد . اگر طلا و سکه خریده اید فقط زمانی که در بحران مالی شدید و شرایط سخت قرار گرفته اید به فکر فروش آن بیافتید و اگر هم ارز به خصوص دلار خریده اید هر وقت که بازار اقتضاء کرد بفروشید اما تبدیل به سکه و طلا کنید.

فکر می کنم این ضرب المثل قدیمی یزدی به خوبی توانسته مفهوم سرمایه گذاری امن را به همه ما تفهیم کند.

جالب است بدانید که یزدی ها برای سرمایه گذاری امن و بلند مدت در برابر اینکه طلا بخرند یا ملک یا زمین بدون شک سراغ زمین می روند چراکه از قدیم گفتند نه دزد می برتش نه آتیش می گیره و فقط و فقط یه صاحب داره و شریک نداره و به همین خاطر هیچ وقت سرش دعوا نمی شه به همین خاطر اول سراغ خرید زمین می روند و برای اولویت دوم طلای شکسته می خرند و بعد سراغ خرید ملک می روند و در اخر هم سراغ خرید ارز و دلار از همین رو می توان نتیجه گرفت که مطمئن ترین سرمایه گذاری در بازار ایران چیست.

 

بنابر این گزارش ، بررسی روند حرکتی قیمت دلار در بازار امروز دوشنبه ۹مرداد ماه نشان می دهد که بازیگران ارزی در ابتدای معاملات نقدی نسبت به عصر دیروز ضعیف تر عمل کردند و فشار فروش در بازار زیاد شد.گفته می شود نرخ دلار تا سطح۴۸هزارو ۷۵۰تومان پایین آمد اما مدت زیادی از آغاز به کار بازار نگذشته بود که خریداران وارد بازار شدند و ورق در بازار برگشت.

شکست هسته سخت بازار دلار

هر برگ اسکناس آمریکایی ظهر امروز وارد کانال ۴۹ هزار تومان شد و از سد مقاومتی ۴۹هزار و ۱۰۰تومان عبور کرد.بازیگران ارزی در روزهای گذشته بارها به این محدوده نزدیک شدند اما هر بار نتوانسته بودند از این محدوده رد شوند.برخی از معامله گران امروز می گفتند  هسته سخت بازار ارز تهران شکسته شد،آنان مدعی بودند که دلار به ۴۹هزار و ۳۰۰ تومان رسید‌ ه است.

پیش از این فعالان‌بازار ارز تهران پیش‌بینی کرده بودند در صورتی که دلار از مرز جان سخت عبور کند امکان افزایش قیمت تا ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان در بازار وجود دارد. در مجموع هم می‌گفتند تا زمانی که قیمت دلار بالای ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان است احتمال افزایش از کاهش بیشتر خواهد بود.

حمایت درهم از قیمت دلار

امروز نرخ حواله درهم از قیمت دلار در تهران حمایت کرد و افزایشی شد.طبق ادعای معامله گران قیمت درهم امارات امروز تا ۱۳هزار و ۵۷۰ تومان بالا رفت که نسبت به عصر دیروز ۱۵۰تومان بالاتر بود.نرخ برابری درهم به دلار هم بالای ۴۹هزار و ۸۰۰تومان قرار دارد که این امر بر سطح انتظارات در بازار امروز افزود.

 

هجوم خریداران به بازار سکه

به گزارش خبرگزاری مهندس امروز همزمان با رشد دلار، فشار خریداران به بازار سکه زیاد شد به طوری که شاهدیم امروز خریداران در بازار سرمایه به سوی بازار سکه هجوم آوردند

شایان ذکر است.قیمت هر قطعه سکه امامی که روز گذشته در محدوده ۲۸میلیون و۱۰۰هزار تومان‌بسته شده بودامروز تا ۲۸میلیون و ۶۰۰هزار تومان‌بالا‌ رفت.

Views: 0

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطخبرگزاری مهندس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید